Slaap kan helpen gewicht te verliezen!

Wilt u een manier om gewicht te verliezen sneller te vinden, en je denkt dat er niets nieuws onder de zon, dan wat ik over te vertellen je echt je weg kunt dromen. Volgens Dr. Kenneth Goodrick aan de Baylor University, een goede nachtrust is een essentieel ingrediënt voor gewichtsverlies. Hij is van mening dat het gebrek aan slaap berooft mensen van de energie die ze nodig hebben om te oefenen en zet een vicieuze lage-energie-cyclus die uw gewichtsverlies programma saboteert. Vaak als energiereserves zijn laag, mensen wenden tot hoog-vet en veel suiker beladen voedingsmiddelen of cafeïnehoudende dranken voor energie pick-me-ups … allemaal van die interfereren met gewichtsverlies inspanningen. Sommigen kunnen drinken 10 tot 15 cafeïnehoudende dranken per dag, wat een nadelig effect heeft op kwaliteit van de slaap heeft. Het is een double whammy. Dit is niet het enige fascinerende verbinding tussen slaap en gewichtstoename. Onderzoekers hebben ontdekt er twee hormonen betrokken. Leptine, een hormoon dat de eetlust, en grehlin, die de voedselinname toeneemt en men denkt dat een rol speelt in de lange termijn regulatie van het lichaamsgewicht spelen onderdrukt. Slaaptekort verlaagt de niveaus van leptine en verhoogt niveaus van grehlin. Men denkt dat dit de reden waarom zwaarlijvige mensen die lijden aan slaapapneu vaak op gewicht sneller dan anderen. Goodrick zegt: “Sleep is een tijd voor de hersenen, het lichaam, en alle hormonen gereguleerd te krijgen en zichzelf te herstellen naar de uitgangswaarden voor de volgende dag. Als u cafeïne of onvoldoende slaap, hoeft u niet een kans voor elk van die herstellende processen klaar te krijgen. Dus je eindigt niet helemaal fit, of metabolisch waar je moet zijn”. Wat is een goede nachtrust? Deelnemers aan een Amerikaanse studie die kreeg minder dan 4 uur slaap per nacht waren 73 procent meer kans op obesitas dan degenen die slapen tussen 7 en 9 uur per nacht, de aanbevolen hoeveelheid te zijn. Degenen die 5 uur per nacht sliepen alleen waren 50 procent meer kans op overgewicht, en degenen die 6 uur per nacht sliepen waren 23 procent meer kans op overgewicht. Het is officieel, voor een goede gezondheid we allemaal nodig hebben om wakker te worden en krijgen een goede nachtrust’s.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s